Presentatie van het bestuur over nieuwe logo en huisstijl en over alle mogelijkheden van de nieuwe website. Brainstorm over onderwerpen voor nieuwe bijeenkomsten, met behulp van handige online tools.

We hadden een primeur: het was onze eerste online bijeenkomst! Er waren diehard 'Zoomers' bij, maar ook vrouwen die minder ervaring hadden met online ontmoetingen. Een mooie mix! En alles ging van een leien dakje 🙂

 

Om half acht meldden de eerste deelnemers zich, zodat we eerst wat konden oefenen met de verschillende toeters en bellen en we ook eventuele problemen konden oplossen. Vervolgens gingen we om acht uur van start met een voorstelrondje, waarna Lieke Bakker van Studio eLBee het nieuwe Vrouwenkamerlogo presenteerde.

Het nieuwe logo

 

 

 

  • Het logo heeft een krachtige en vrouwelijke uitstraling: het drukt uit dat je trots mag zijn op je vrouw-zijn en op het netwerk waar je deel van uitmaakt.
  • We zien een mix van klassiek en modern, oftewel: iedere vrouw is welkom bij ons. Het ornament op de achtergrond is samengesteld uit een trotse verenpluim en als Fries element zien we een gestileerd pompeblêd.
  • Vier pompeblêdsjes samengevoegd vormen een soort bloem. De verschillende onderdelen van het logo gaan we ook gebruiken als patronen, bijvoorbeeld op de nieuwe website, in onze uitnodigingen/nieuwsbrieven en op onze Facebookpagina.

Nieuwe website

In 2021 bouwen we de nieuwe website. Een nieuwe site was sowieso nodig, maar we vinden het juist in deze tijd extra belangrijk om ons netwerk beter te ontsluiten, zodat we contact kunnen houden, elkaar beter kunnen vinden en meer voor elkaar kunnen betekenen.
De grootste vernieuwingen zijn:

  • aanmelden en betalen worden een stuk handiger (iDeal)
  • presentatiepagina's voor de vrouwen met een eigen bedrijf of een goed doel
  • agenda waar ook plaats is voor activiteiten van de aangesloten vrouwen
  • verhalen van en over onze Vrouwenkamervrouwen
  • fris en modern uiterlijk
  • techniek weer up to date

Vrouwen met een eigen bedrijf

Voor vrouwen met een eigen bedrijf breiden we de mogelijkheden uit om zichzelf en hun bedrijf te presenteren. Op dit moment kan dat ook al, maar beperkter. De zichtbaarheid en vindbaarheid worden daardoor sterk vergroot, zowel binnen als buiten de Vrouwenkamer. Op je eigen pagina kun je tekst, foto’s en filmpjes zetten en natuurlijk een link naar je website. Ook kun je gebruik maken van de Vrouwenkameragenda om je eigen activiteiten aan te kondigen en te promoten. We sturen de vrouwen die het betreft binnenkort een e-mail met de mogelijkheden.

De plannen

Via een leuk hulpmiddeltje op de telefoon konden alle deelnemende vrouwen hun ideeën spuien over toekomstige activiteiten van de Vrouwenkamer.

We stelden drie vragen:

  • wat wil je met ons beleven
  • wat zou je willen als we elkaar weer écht kunnen ontmoeten
  • wat zou je willen als we elkaar níet live kunnen ontmoeten

In de afbeeldingen zie je de reacties (als je erop klikt, zie je ze in groot formaat).

 

De ideeën gebundeld

Na de pauze gingen de deelnemers in kleine groepjes uiteen. Daar kwamen de volgende conclusies en ideeën uit:

Iedereen kijkt erg uit naar de grote Vrouwenkamerbijeenkomsten. Gemist wordt:

  • elkaar ontmoeten
  • elkaar beter leren kennen
  • inspiratie via interessante onderwerpen (al dan niet met een BN’er)
  • netwerkfunctie (bijv. ook in spelvorm zoals ooit met gekleurde draden)

Toch zien de vrouwen ook nadelen (te weinig tijd, niet genoeg uitgediept) en komen met de volgende suggesties:

  • na de pauze verder gaan in kleine groepen
  • gebruik maken van spelvormen
  • uitdiepen via workshops

Niet alle activiteiten hoeven voor grote gezelschappen.
Uitgangspunt: ‘voor elck wat wils …’ kan leidend zijn in deze bijzondere coronatijd.

De mogelijkheden van de website ook gebruiken voor:

  • vlogs, blogs, webinars
  • achtergrondinformatie en verdieping van onderwerpen van VK-avonden (vooraf en/of na afloop)
  • de spreker kan zichzelf introduceren via de website

Ideeën voor toekomstige (online) bijeenkomsten

  • meer wandelingen
    winterwandeling, nieuwjaarsbijeenkomst, etc.
  • verhalen ter inspiratie: bijv. over ervaringsverhalen over levensbepalende keuzes of gebeurtenissen, een anders-dan-andere levenswijze of -visie etc. Bijv. in interviewvorm.
  • themasessies: bijv. hoe zorgen we voor elkaar, levenstestament, euthanasie, etc etc etc
  • behoefte aan meer interactie (tijdens live bijeenkomsten)
    • vrouwen gelegenheid bieden zich voor te stellen via een korte pitch
    • contact leggen met linker-, rechter-, voor- of achterbuurvrouw aan de hand van kaarten (kleur, vragen)
    • stimuleren van kennismaking met nieuwe vrouwen in het netwerk
  • Online:
    • pubquiz
    • boek bespreken/leesclub
    • thematische webinars/workshops door vrouwen binnen ons netwerk
    • verhalen aan de hand van een foto
    • samen koken
    • yoga
    • creatief schrijven
    • dictee